Vieren

22 mei 2011 - Hanksville, Utah, Verenigde Staten

Vandaag was het "vieren"dag: 30 jaar getrouwd. En Rien's verjaardag.Vanochtend vroeg had ik slingers opgehangen in de camper, vastgeplakt met ducktape. Stond heel gezellig, die rood-wit-blauwe vlaggetjes. Het was prachtig zonnig weer met een heerlijke temperatuur. Om een uur of negen reden we de camping af richting Mexican Hat, een rots in de vorm van een omgekeerde sombrero. Daar maakten we koffie en aten er een lekkere donut bij. Daarna reden we verder naar Natural Bridges National Monument. Een schitterend park met natuurlijke zandsteenbruggen. We reden er een rondje met de camper en stapten af en toe uit om van het uitzicht te genieten of een klein wandelingetje te maken. We lunchten er ook en moesten toen nog zo'n 200 km naar Capitol Reef. We reden via de bicentennial scienic bighway 95 naar het noorden, een prachtige route met steeds wisselende uitzichten. Onderweg stopten we nog bij de brug over de Colorado River en bij Lake Powell. Toen we in Hanksville waren, was het inmiddels 6 uur en we besloten daar op het RV-park Redrock te gaan staan. Er was ook een Steakhouse, waar we heerlijk gegeten hebben ter ere van ons jubileum en Rien's verjaardag. Tijdens het eten kreeg Rien van de kinderen een kado, waar ook een schatkaart in zat. Het bleek een route te zijn over de camping, die we moesten volgen met behulp van de GPS. We kwamen bij een boomstronk uit, waar een brief aan hing, waarop coördinaten stonden. We bleken bij de camper uit te komen. Daar lag een schatkist onder een struik. Daar zaten allerlei "parel" kadootjes in. 30 jaar schijnt het paarlen huwelijk te zijn. We waren blij verrast dat de kinderen dit helemaal meegenomen hadden uit Nederland. Het was vanavond nog heerlijk weer buiten, maar omdat er veel muggen waren zijn we toch maar binnen gaan zitten.