Een dagje Zion NP

25 mei 2011 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Voor vandaag hadden we een extra dag Zion gepland. Het was prachig zonnig weer. Wel 20 graden warmer dan gisteren. (geen wonder dat we allemaal verkouden zijn geweest door de rare tempertaurursverschillen hier). We deden eerst boodschappen in Springdale, net buiten het park. Marinka wilde graag gaan klimmen, een sport, die ze in Nederland ook beoefent, maar dan in een klimhal. Helaas moest je je van tevoren aanmelden voor de volgende dag, dus dat ging niet door. We besloten een wandeling in het park te gaan maken. De camper zetten we bij het visitors centrum en namen de shuttlebus naar halte Grotto. Daar. begonnen we aan de popiulairste wandeling van het park, 'Angels Landing'. Het was een mooie wandeling met veel klauterwerk langs kabels en over rotsen. Het was behoorlijk druk met andere wandelaars. We kwamen onderweg ook nog de Nieuw Zeelanders tegen, die mee waren met de wandeling in het Navajopark.Bovenop de rots hadden we een mooi uitzicht. We moesten langs dezelfde weg weer terug. Beneden namen we de shuttle naar het eindpunt, waar de kloof heel smal wordt en waar je als er minder water in de rivier staat een wandeling in de kloof kunt maken. Nu kon je 1,5 mijl langs de kolkende rivier wandelen. Daarna namen we weer de shuttle naar halte Junction, want Marinka had gezien dat je daar ergens kon boulderen. Dat is klimmen zonder touwen op een rotsblok. We vonden de plek en het lukte Marinka om bovenop een rotsblok te klimmen. Ze had haar klimschoentjes meegenomen. We waren om 5 uur weer met de shuttle bij het visitors centrum en reden weer met de camper de Watchman campground op, waar weer een bordje 'vol' stond. Er was weer een plekje voor één nacht vrij voor ons. We staan nu dus weer op dezelfde camping als gisteren, alleen op een ander plekje en verder van het toiletgebouw. Onder het eten ontdekten we dat de buis van de grijswatertank lek is onder de camper. Toch handig als je dan ducktape bij je hebt. Helaas heeft het niet geholpen, Er maar een emmer onder gezet. Vanavond zijn Rien en ik naar de diavoostelling geweest van de ranger ion het amphitheater, hier tegenovcer ons plekje. Het ging over de flora en fauna in het Zion Park. Daarna nog lekker buiten gezeten onder een prachtige heldere sterrenhemel.