Bryce Canyon en door een smalle tunnel naar Zion

24 mei 2011 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Na een koude nacht, we zaten op 2500 meter hoogte, werden we wakker onder een blauwe lucht. Marinka had zich gisteravond opgegeven voor een Horseback Ride. Daarvoor moest ze zich om half negen melden. Rien, Jan Willem en ik gingen het park in om een wandeling door de canyon te maken. Met de camper reden we naar de parking bij het Sunrise Point. We waren helemaal sprakeloos van wat we te zien kregen toen we aan de rand van de Canyon kwamen. Zo mooi! Nog veel mooier in het echt dan de foto's die we gezien hadden. We wandelden de 'Queens Casltle' trail en knoopten er de 'Navajo' trail aan vast. Een mooie wandeling tussen alle rotsnaalden door. We hadden om twaalf uur afgesproken met Marinka bij de Pizzeria. Daar waren we ruim op tijd en wachtten in de camper op haar. Zij had een paardrijtocht gemaakt in de Red Canyon, waar het toch anders was dan in de Bryce Canyon. We reden nog weer het park in om nog eens naar al het moois te kijken. Tijdens de lunch begon het opeens te sneeuwen uit een donkere lucht, die we hadden zien aankomen, maar later werd het toch weer zonnig. Daarna was het tijd om richting Zion te vertrekken. Bij de Carmel Junction reden we via de highway 9 naar het park toe. Toen we bij een bord stonden te kijken waarop stond dat campers hoger dan 13,2 feet niet door de tunnel konden, stopte aan de overkant van de weg een camper, waar een man uitkwam, die iets zei als 'strange sign'. Toen ontdekte hij dat we Nederlanders waren net als hij. Hij zei dat er zelfs touringcars door de tunnel kunnen, dus wij zeker. Onze camper is 13,5 feet hoog. We reden dus verder de weg af. Bij de ingang van de tunnel, waar we $15 voor moesten betalen, reden we in convooi er doorheen. We moesten midden op de weg gaan rijden. (Het verkeer wordt steeds vanaf één kant er doorgelaten.) Na de tunnel kwamen er nog wat haarspeldbochten en toen waren we in het dal. Er stond op een bord dat alle campgrounds vol waren, maar we waagden toch een poging bij de Watchman Campground. Daar was iemand die gereserveerd had niet op komen dagen, dus hadden we een plekje. We electra, maar geen wi-fi (en ook geen telefoonbereik) We besloten om gelijk maar een wandeling te gaan maken. We liepen de Watchmantrail, een mooie wandeling van 6 km de berg op naar een uitzichtspunt. Het is hier een stuk lager dan in Bryce en gelijk ook een stuk warmer.