Las Vegas

27 mei 2011 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Wat een ontzettend rare stad! Gisteravond ongeveer de helft van de strip gezien. Bij Treasure Island bekeken we een show met complete piratenschepen in de vijver ervoor. We zagen de Eiffeltoren en een gedeelte van Rome met zelfs de Trevifontein. Daar moesten Rien en ik natuurlijk op de foto net zo als 30 jaar geleden tijdens onze huwelijksreis in het echte Rome. Heel bizar. Bij het Belaggio hotel zagen we een fonteinenshow. Ook heel mooi. Tegen half een waren we weer op de camping. Toen snel naar bed, want we moesten om 7 uur weer opstaan. Vanmorgen alles ingepakt en de camper schoongemaakt. We moesten hem voor 11 uur inleveren. Om vijf voor 11 waren we er, nadat we eerst de kids en de bagage afgeleverd hadden bij het hotel. De kids doken daar lekker het zwembad in. Rien en ik konden vanaf het verhuurbedrijf met de shuttle naar het hotel. We kwamen ook nog over een stukje Strip, waar we nog niet geweest waren. We zagen o.a New York met vrijheidsbeeld en bekende wolkenkrabbers. Toen was het zo langzamerhand lunchtijd. We wandelden door de hitte naar de Strip, waar we lunchten in een koel winkelcentrum. Daarna weer terug naar het hotel, waar we konden inchecken. We hebben een kamer met twee tweepersoonsbedden en (wat hier erg belangrijk is) airco. Na een poosje relaxen op de hotelkamer gingen we tegen zessen maar weer op stap. Dit keer namen we een taxi downtown, het oude gedeelte van Las Vegas. We aten in een Iers restaurant en liepen er door Fremont Street. Het plafond van die straat bestaat uit een filmscherm, waar ieder uur een voorstelling op wordt geprojecteerd. Heel indrukwekkend. Om half tien waren we weer in het hotel; we gaan niet te laat naar bed, want morgenochtend om 6 uur moeten we met de shuttle naar het vliegveld.