Een mooie route door de Boulder Mountains

23 mei 2011 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Vanmorgen om negen uur waren we weer op pad. Het doel van vandaag was Bryce Canyon. Eerst kwamen we langs Capitol Reef. We keken even bij het Visitors Centrum en volgden daarna de Scienic road door het park een eind. We wilden eigenlijk een wandeling maken in een gorge, maar het begon wat te regenen en het leek ons geen goed idee om te gaan wandelen. Na koffie gedronken te hebben reden we weer terug langs dezelfde smalle nogal bochtige weg. Vervolgens reden we naar de afslag van de Byway 12 in Torrey, waar we boodschappen deden en tankten. Daarna reden we via de scienic bighway 12, die over de Boulder pass gaat van 2990 meter hoog. Boven sneeuwde het af en toe en er lagen ook nog plakken sneeuw. Bovenop, op een parkeerplaats met een mooi uitzicht, picknickten we. Aan de andere kant van de pass kwamen we weer in een ander mooi landschap terecht. We wilden nog een Arch gaan bezoeken bij Cannonvile in het Kodachrome Park, maar daar kon je niet helemaal komen via een geasfalteerde weg. Dan maar door naar Bryce, waar we gingen staan op RV park Ruby's Inn, net buiten het park. Een mooie campground met Wi-fi, maar geen telefoonbereik. Trouwens, voor wie de laatste week geprobeerd heeft naar Rien's telefoon smsjes te sturen, hij heeft steeds geen bereik. Ik (Martine) wel. (Behalve vandaag)