New York

6 mei 2011 - New York, New York, Verenigde Staten

Vanmorgen ging de wekker al heel vroeg, want we moesten 3 uur voordat het vliegtuig vertrok (9.15) op Schiphol zijn. Met de auto naar P&R Baarn gereden en daar waren we nog net op tijd voor de trein. Die wachtte zelfs even op ons. In Weesp overgestapt op de trein naar Schiphol. Daar aangekomen ontdekten we dat we de rugzak van Rien in de trein hadden laten liggen, met de tickets etc. erin. En de trein reed natuurlijk net weer weg. Rien en ik namen maar snel een taxi naar Hoofddorp, dat het eindstation van de trein was. Ondertussen zijn Marinka en Jan Willem naar de NS balie gegaan. Daar hebben ze geprobeerd de conducteur te bellen. Rien heeft ook nog wat treinen afgezocht, die stopten in Hoofddorp. en ik ben weer met de taxi teruggereden naar Schiphol. De NS had ook al contact gehad met de conducteur, maar de rugzak was er niet meer. Leuk begin van de vakantie zo. We konden gelukkig nieuwe tickets halen bij de balie van Continental, zodat we toch nog op tijd in het vliegtuig zaten. Later via email contact opgenomen met Travelhome  voor nieuwe hotelvouchers. Het hotel in New York hadden we zelf geboekt, daar stonden onze namen al in het systeem.

Na een prima vlucht in een toestel met best veel beenruimte en voor ieder een privéscherm, waar je film kon kijken of spelletjes doen, kwamen we precies op tijd aan in Newark. Daar konden we met een shuttlebusje naar het Ramada hotel in Jersey City. We hebben een ruime kamer met een extra slaapkamer. Na een uurtje bijkomen met de 'Path', die hier vlakbij een station heeft, naar Manhattan gereden om een stukje van de stad te gaan verkennen. We stapten uit bij het eindstation in 33th street en toen we de trap opkwamen zagen we gelijk het Empire State building hoog boven de andere wolkenkrabbers uitsteken. We  liepen daarna over Broadway naar Times Square, waar we een poosje op de rode trap zaten, die ook op de webcam te zien is. Daarna door nog wat andere straten gewandeld. We kwamen ooknog langs een kerk, die heel raar tussen de wolkenkrabbers staat. De St. Patricks cathedral. Gegeten bij Fridays en toen weer in de richting van het Pathstation gelopen. Om een uur of negen waren we weer in het hotel. We zijn best moe, want eigenlijk is het al 3 uur in de nacht. We gaan maar niet te laat naar bed.