Een dagje naar de Valley

13 mei 2011 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Gisteravond hadden we gezien dat het vandaag 26º zou worden in Yosemite, dus een prima dag om de valley te gaan bezoeken. Met de bus van 10 voor 9 gingen we op pad. Na ongeveer 3 kwartier rijden waren we er. Het leek er een beetje op Lauterbrunnen in Zwitserland, waar we vorig jaar geweest waren. Hier ook lauter watervallen, die van steile rotsen naar beneden kwamen. We besloten om de upper Yosemite Falltrail te gaan lopen. Helemaal naar de bovenkant van de waterval. Het ging zigzaggend omhoog. Ik was mijn wandelstok vergeten mee te nemen uit de camper, dat was wel lastig. Op de terugweg hebben de kids een mooie stok voor me gemaakt, zodat de afdaling wat gemakkelijker ging. Toch handig, een dochter met een Zwitsers zakmes. Boven hadden we een mooi uitzicht op het dal. Er lag hier en daar nog sneeuw. We waren op 2000 meter hoogte. Ook de waterval zag er prachtig uit. Mei is de beste tijd om de watervallen te gaan bekijken, want de sneeuw is dan aan het smelten en de watervallen op z'n volst. Toen we weer beneden waren, kwam de bus er net aan, zodat we tegen zessen weer bij de camper waren. Een lekkere pastamaaltijd gegeten en toen weer even naar het buurhotel gelopen om te internetten. Bleek het internet plat te liggen, dus kon ik het verhaaltje van vandaag niet uploaden.