Mariposa Grove

14 mei 2011 - Oakhurst, California, Verenigde Staten

Vanmorgen om een uur of 10 waren we weer met de camper op weg, nadat we eerst afvalwater geloosd hadden en vers water ingenomen. We stopten het water eerst in het verkeerde gat; dat was om de afvaltank door te spoelen. Uiteindelijk toch het juiste gat gevonden. (Er zitten ook erg veel gaten en luikjes in zo'n camper) Onderweg naar de Valley ook de benzinetank nog even volgegooid. In de Valley namen we weg 41 naar Wawona, die erg bochtig was. We wilden de Mariposa Grove gaan bezoeken, waar giant sequoya's staan. Bij de ingang werden we door een ranger verwezen naar de parking in Wawona, want bij het park waren alleen kleine parkeerplaatsen. Wawona lag 4 miles terug. We lunchten eerst en namen toen de shuttle naar Mariosa Grove. We maakten er een wandeling van ruim 8 km. Heel hoge dikke bomen hebben we gezien. En er lag ook nog best veel sneeuw. Om 5 uur namen we de bus terug naar Wawona. We reden verder het park uit op zoek naar een supermarkt, want we hadden veel boodschappen nodig. In Oakhurst, zo'n 40 km verder vonden we er één. Toevallig waren we 500 meter van een RV-park, dat kwam prima uit, want het was ondertussen al 7 uur. Er waren nog veel plaatsen om uit te kiezen. We vonden een mooi plekje en kookten gelijk maar een macaronimaaltijd. Er is hier free wi-fi op de camping zodat ik mijn log weer kan bijwerken en de mail kan checken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. gery en jaap:
    15 mei 2011
    geweldig om jullie foto's te zien en verhalen te lezen
    wat een belevenis, geniet er maar goed van,
    groeten uit Nederland