Op reis met de camper

11 mei 2011 - Santa Cruz, California, Verenigde Staten

Vanmorgen ging de wekker om 6 uur. Maar we werden eigenlijk vanzelf wakker, want nu hadden we nog een beetje de New Yorkse tijd in ons hoofd. We pakten de boel maar weer in de koffers en gingen in de lobby zitten. Bij de Starbucks een ontbijt gehaald en in de lobby opgegeten. Om half acht kwam het busje van El Monte. Er zat nog een stel in. We reden naar Dublin. In het office eerst alle benodigde papieren ingevuld, een Nederlands talige film bekeken over de camper en wat er zoal op en aan zit en toen naar de camper zelf. We hadden een 22 feet besteld, maar deze was veel groter en had ook nog een slide-out. Na de camper gecontroleerd en verdere uitleg gekregen te hebben, werd deze volgeladen met dozen vol met spullen. Daarna konden we op weg. We waren nog maar net buiten de poort toen we ontdekten dat een kastdeurtje erg rammelde. De veer bleek kapot. Maar weer terug om het te laten repareren. Toen op naar de Safeway, vlakbij om inkopen te doen. We kregen er een klantenkaart, wat een hoop dollars scheelt. Op de parkeerplaats de dozen en de koffers uitgepakt en in de kastjes gestopt. Ruimte genoeg. Allemaal nieuwe keukenspullen zaten er in de dozen. Is nu allemaal ons eigendom, maar zie het maar eens mee naar huis te nemen. Marinka kon er best wat van gebruiken. Om een uur of twaalf waren we dan toch echt op weg. Truus wees ons met haar vertrouwde Nederlandse stem de weg. Eerst via drukke snelwegen en de Mateobrug naar Half Moonbay, waar we op de Highway 1, de Cabrillo highway terecht kwamen. Erg mooi langs de zee. Hoewel het vanmorgen eerst nog bewolkt was, werd het na de picknick, op een parkeerplaats aan zee, steeds zonniger. Even voorbij Santa Cruz vonden we de campground van Seacliff Statepark. We staan op een plek pal aan het strand met een mooi uitzicht op de grote oceaan. Welliswaar geen hook-up, maar alle tanks en accu's zitten nog vol en in de vuil watertank zit ook nog niks. We hebben maar drie stoeltjes meegenomen, dus werd de treeplank ook gebruikt om op te zitten. Verderop zijn wel hook-ups en picknicktafels, maar daar ziet het er vol uit.Terwijl Rien een dutje deed, maakten de kids en ik een wandelingetje. Er ligt hier een schip van cement aan de pier, dat hier al ligt sinds de jaren dertig. Het was ooit de bedoeling om er een recreatieboot van te maken, maar toen kwam de crisis.en werd het schip voor een dollar verkocht aan de staat. Vanavond hebben we magnetronmaaltijden gegeten; voor de stroom moest de generator aan; dat maakt een hoop herrie. Verder wat in de camper gezeten met op de achtergrond het geluid van de ruisende zee.