San Francisco by bike

10 mei 2011 - San Francisco, California, Verenigde Staten

We waren weer vroeg wakker, dus ook vroeg op pad. De zon scheen lekker naar binnen. Eerst naar de Starbucks voor een ontbijt, want dat zit er bij het hotel niet bij in. Daarna liepen we de Van Ness ave af naar het water. We zagen de Golden Gatebrug en Alcatraz mooi liggen. De bovenkanten van de peilers hingen in de mist. Verder was het heerlijk zonnig. We huurden fietsen bij Blazing saddles om de Golden Gatebrug over te gaan fietsen. Leuk eerst een stuk langs de baai en toen de brug over. Schitterend! Aan de overkant kwamen we eerst door Sausalito, waar we koffie dronken aan de waterkant. Daarna fietsten we door naar Tiburon, waar we de boot terug naar SF namen. We lunchten bij pier 39, waar altijd veel zeeleeuwen liggen te zonnen. Daarna gingen we de stad verder verkennen per fiets. De 24 versnellingen zijn hier echt wel nodig. Wat een heuvels. Uiteraard fietsten we ook nog via het wereldberoemde zigzagstraatje, de Lobardstreet naar beneden. Marinka filmde ons met haar helmcamera. We fetsten door Chinatown en dronken een pilsje op Unionsqare. Daarna fietsten we weer terug naar de fietsverhuurder en wandelden we weer terug naar het hotel. Vanavond maar eens Grieks gegeten. Morgenochtend worden we al tussen zeven en half acht opgehaald door El Monte, de camperverhuurder. Ik weet niet hoe de internetverbinding de komende dagen op de campings is, verwacht dus niet iedere dag een verhaaltje.