Afscheid van de Grand Canyon

19 mei 2011 - Page, Arizona, Verenigde Staten

We waren vanmorgen van plan om de sunrise te gaan bekijken bij de Canyon, omdat dat erg mooi schijnt te zijn, dus hadden we de wekker gezet om 4 uur, maar toen we uit het raam keken zagen we dat de lucht helemaal bewolkt was, dus draaiden we ons maar weer om en sliepen door tot half negen. We hadden een smsje uit Zwolle dat een tante van mij overleden was, dus moesten we voordat we vertrokken en nog wifi hadden nog wat mailtjes etc. versturen. Ook moesten we nog afvalwater dumpen, zodat we pas tegen elven weg waren. Het was inmiddels zonnig weer geworden, maar wel koud. Prima weer om een wandeling te gaan maken een stukje de canyon in. Het schijnt dat wanneer je naar de bodem loopt je heen en terug twee dagen onderweg bent, dus dat was geen goed plan. We startten bij de Kaibab trailhead en liepen naar beneden tot aan de Cedar Ridge.Dar hadden we ook weer een prachtig uitzicht over de Canyon. Een soort van omgekeerde bergwandeling was het. Eerst omlaag en daarna weer omhoog. Erg mooi. Daarna met de bus weer terug naar de Village, waar onze camper stond. Om goed twee uur, waren we na geluncht te hebben onderweg naar Page, onze volgende stop. Een rit van zo'n 240 km. Onderweg zagen we ook nog een paar fietstrekkers fietsen op een weg waar zo'n 100 km niets was dan woestijn. We kwamen na boodschappen gedaan te hebben in Page bij de Walmart, tegen zessen aan op camping Whaweap in het park. De receptie was al dicht, maar op een briefje stond welke plaatsen nog vrij waren. We staan op een plekje met vanuit onze 'slaapkamer' uitzicht op het meer. Omdat de receptie al dicht was, liepen we naar het hotel bij het meer om te kijken of ze daar folders hadden, maar daar werden we niet veel wijzer. Dan morgenochtend maar even langs de receptie van de camping.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. gery en jaap:
    20 mei 2011
    bedankt voor jullie meelevend woorden
    voor je moeder ook wel moeilijk hoor om haar zusje te missen
    zal een lege plek achter laten.
    wij weten ons getroost door de zekerheid dat moeder bij de Here is, Hem had ze haar hele leven lief.
    Dat leefde ze ons voor! mooie erfenis!