Antelope Canyon

20 mei 2011 - Kayenta, Arizona, Verenigde Staten

We hadden vanmorgen wel wifi, maar niet erg snel, zodat ik wel mijn log gepost heb, maar nog niet de foto's. Bij de receptie hadden ze wel wat folders over de Antelope Canyon, die we vandaag eerst wilden bezoeken voordat we verder gingen. In het dorp was een aantal touroperators, die een tocht naar en in de Canyon organiseerden. We vonden er eentje waar 55-plussers korting kregen. Om 12.15 konden we mee met de tour. We moesten nog een uurtje wachten dus dronken we eerst maar koffie in de camper en deden we boodschappen bij de Safeways. Het was trouwens vandaag wel 10 graden warmer dan gisteren. In een 4-wheeldrive reden we er naar de Canyon. Een heel stuk door een hobbelige zandwoestijn. De Canyon was echt vreselijk mooi. We hebben heel veel foto's gemaakt. Na de tour geluncht in de camper en toen op naar het Navajo National Monument een kleine 140 km verder. We hadden een langer verblijf in Page gepland, maar omdat je er verder alleen heel dure boottochten kan maken, besloten we verder te gaan. Zo kunnen we ook nog naar Monument Valley morgen. Om half vijf kwamen we bij het park aan. Het visitorscentrum was open tot 5 uur, maar de indianen doen niet aan zomertijd, dus bij hen was het al half zes, zodat het centrum al dicht was. We wandelden voordat we de campground opzochten nog de sandals trail en zagen in de canyon in een grot in de rots een oude nederzetting liggen. De campground ligt prachtig en is nog gratis ook. Voorzieningen: alleen toiletten, maar we zijn aardig self-supporting met onze camper. Wel mooie plekken voor campers tot 25 feet compleet met picknicktafel en bbq. Geen wifi hier in the middle of nowhere. We hebben de slide-out maar niet uitgeschoven; dat leek ons een beetje asociaal hier. (Hebben nu wel een klein campertje) We konden nog lekker even in het zonnetje zitten en Marinka heeft haar hangmat opgehangen tussen twee bomen. Die wil daar vannacht in slapen.