Afscheid van New York

9 mei 2011 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag alweer de laatste dag in New York. En alweer heerlijk zonnig bij een temperatur van 20º. Na het ontbijt, inpakken en wegwezen. De koffers lieten we bij de receptie achter en gingen met de Path naar Newport. Marinka had daar nog een Bestbuy gevonden, waar ze haar felbegeerde helmcamera in voorraad hadden. Een mooie wandeling langs het water met uitzicht op Manhattan. We kochten de camera en ook nog een verrekijker en stapten daarna in Hoboken op de Path naar de 23th street. We haalden koffie bij de Starbucks, die we opdronken in Madison Square garden. Op de hoek staat het Flatiron gebouw. Ooit het hoogste gebouw ter wereld. Er kwam ook nog een mooie brandweerwagen langs met loeiende sirene. Daarna liepen we naar Union Square, waar we lunchten op een bankje. R kocht ook nog een nieuwe rugzak. Vervolgens liepen we door Chelsea naar de Hudsonbaai, die we een eind volgden naar het noorden terug naar de 33th street. In het parkje vlakbij de Path dronken we nog wat en toen was het zo langzamerhand tijd om terug te gaan naar het hotel. Om 5 uur bracht het shuttlebusje ons naar Newark, waar we nog tot 5 voor 8 moesten wachten totdat het vliegtuig vertrok. (25 min. te laat). Na een rustige vlucht kwamen we om 22.50 aan in S.F. Het is hier 3 uur vroeger dan in N.Y. We namen een taxi naar hotel Golden Gateway, waar we een kamer op de 24e verdieping kregen met een schitterend uitzicht.